Як дивитися Ted Talks із користю
для англійської

Як відомо, вивчення іноземних мов передбачає розвиток навичок у чотирьох аспектах: говоріння, письмо, читання та слухання (аудіювання). Однією з найважчих для набуття і вдосконалення є навичка аудіювання, адже її неможливо розвинути миттєво. Це справа постійних тренувань, які забезпечують поступовий прогрес. Ти, звичайно, слухаєш пісні або подкасти, про які ми вже неодноразово розповідали в наших статтях, дивишся серіали на Netflix. Так, ти забезпечуєш себе безліччю корисних ресурсів. Але є ще один метод вивчення англійської, який точно тобі сподобається!

 

Як дивитися Ted Talks із користю для англійської

 

Що таке TED talks?

TED (Technology Entertainment Design) – некомерційна організація в США, що займається розповсюдженням ідей, які можуть змінити світ. Конференція TED славиться своїми лекціями (TED Talks), які спочатку були зосереджені на технологіях, розвагах та дизайні, але згодом включили також природничі науки, мистецтво, освіту, культуру, бізнес, глобальні проблеми, сталий розвиток – широкі сфери тем, що разом формують наше майбутнє. Це зазвичай короткі лекції (приблизно 18 хвилин, адже саме цей час аудиторія зберігає увагу, не втрачаючи інтересу до доповіді).
 

Як дивитися Ted Talks із користю для англійської - 1

 

Чому корисно дивитися TED Talks? 

  • TED-конференції – це можливість почути реальне мовлення, збагатити свій словниковий запас, а також потренувати навичку сприйняття мови на слух. 

  • TED Talks – це розповіді про досвід спікерів, їхні роздуми про проблеми та практичні поради, які можна втілити в життя.

  • У всіх лекцій TED Talks є розшифровка (transcript) і субтитри, які перекладені різними мовами, в тому числі українською та російською. Це означає, що матеріали TED Talks можна використовувати одразу і для аудіювання, і для читання.

  • До лекцій є список літератури, практично кожен лектор TED радить, які книги або статті можна прочитати за темою його лекції. Ти можеш отримати додаткову інформацію та вивчити питання більш глибоко.

  • Лекції допоможуть удосконалити навичку публічних виступів. Під час перегляду лекцій простеж, як лектор утримує увагу слухачів, які прийоми використовує, як користується жестами та мімікою. Зверни увагу, як побудовано лекції, як вживається англійська мова, а також на вступ, введення в тему, фрази для перевірки зворотного зв'язку, жарти.

  • І найголовніше – ці лекції надихають. На відміну від інших навчальних відео, всі лекції TED Talks розповідають про щось особливе та важливе. TED Talks – потужне джерело мотивації, вони відкривають нові горизонти й допомагають дивитися на світ ширше. 

 

Які навички можна покращити за допомогою TED Talks? 

  • Аудіювання – слухай по кілька разів, розбирай важкі або надто швидкі моменти, звикай до різних акцентів і темпів мовлення.

  • Вимова – повторюй особливо складні речення або абзаци за спікером, використовуй техніку shadowing – намагайся повністю відтворити інтонацію, звучання, наголоси й темп.

  • Словниковий запас – аналізуй текст, записуй нові слова разом із синонімами та прикладами вживання. Помічай, які слова допомагають спікеру переконати публіку, додають потрібне емоційне забарвлення. 

  • Граматика – аналізуй часи та конструкції, причини їх використання. Виділяй, звертай увагу на вживання цих форм. 

  • Письмо – ділись своєю думкою про відео в коментарях під ним.
     

Як дивитися Ted Talks із користю для англійської - 2

 

Як обрати відео? 

Пошук здійснюється за темами, назвами, спікерами. Це зручно, навіть якщо поки ще не зрозуміло, що саме хочеться переглянути. Також варто підписатися на розсилку, обравши найцікавіші теми з запропонованого списку. Ти отримуватимеш на пошту відео, актуальні саме для тебе. Для тих, хто цікавиться певною тематикою, вже створили спеціальні добірки (playlists) із 7-12 промов. Ось, наприклад, яскраві, смішні та вражаючі лекції, які можна подивитися під час сніданку й розпочати день продуктивно.
 

Як дивитися Ted Talks із користю для англійської - 3

 

Як займатися? Покрокова інструкція

  1. Обери недовгу лекцію тривалістю 10-15 хвилин, яка зацікавить темою або лектором. 

  2. Увімкни відео та подивись його від початку до кінця, спостерігай за спікером, його інтонацією, жестами, реакцією слухачів. Не зупиняйся, якщо якесь слово чи частина речення не зрозумілі. Головне завдання цього етапу – зрозуміти основний зміст. Потім намагайся відповісти собі на такі запитання: про що було відео, яка основна думка, чи погоджуєшся ти з точкою зору лектора.

  3. Після цього ще раз переглянь відео, але цього разу вже з субтитрами. Нагадуємо, що потрібно дивитися з англійськими скриптами. Українські чи російські слід використовувати тільки в тому випадку, якщо зовсім нічого не зрозуміло. Також є ймовірність, що відео занадто складне для твого рівня, знайди трохи простіше, а до цього повернись згодом. 

  4. Тепер час попрацювати з текстом лекції. Виписуй незнайомі слова з прикладами з відео, користуйся словниками. Але сильно не захоплюйся, оптимальна кількість для опрацювання та вивчення – 8-12 слів чи фраз. Випиши слова на окремі картки або скористайся додатками для запам’ятовування слів, наприклад, Quizlet. 

  5. Попрацюй із виписаним матеріалом: подумай, у яких ситуаціях можна використовувати нові слова, склади кілька речень з цими конструкціями, потренуйся вимовляти складні фрази. Вимову та вживання слів можна перевірити за допомогою сайту Youglish (введи необхідне слово або фразу – і отримаєш багато епізодів з різноманітних відео з прикладами вживання в контексті).

  6. Відпочинь. Дай час новому матеріалу засвоїтись – і повертайся до відео наступного дня. 

  7. Переглянь відео без субтитрів, фокусуйся на вживанні вивчених фраз і насолоджуйся повним розумінням лекції.

  8. Вислови свою думку в коментарях під відео, або ще краще – обговори тему з друзями (чи навіть сам(а) з собою). 

 

Чи існують готові уроки? 

TedEd – освітній ресурс, що містить короткі фільми, створені загальними зусиллями вчителів і мультиплікаторів. Ці анімовані освітні відеоуроки створені, в основному, для середньої школи й тривають приблизно від трьох до восьми хвилин. Відеоуроки для зручності зібрані за темами та групами. Кожне відео супроводжується перевірочними тестами, відкритими питаннями в розділі «Think» і додатковою інформацією в розділі «Dig Deeper». Також є коментарі для обговорення теми відео, в яких можна висловити свою думку та почитати думки інших. 

Ось, наприклад, за чотири хвилини можна дізнатися, як правильне поєднання сну, харчування та фізичних вправ підтримує м’язи якомога більшими та міцнішими. 
 

 

З якого відео почати? 

А щоб уже сьогодні використати всі знання на практиці, ми обрали чотири відео з найбільшою кількістю переглядів у всьому світі. Тож обирай, яке тобі до вподоби, і занурюйся в англійську!

 

Looks aren't everything. Believe me, I'm a model

Відома модель Кемерон Рассел порівнює свою зовнішність із виграшем у «генетичній лотереї». Так, вона висока, приваблива та рекламує нижню білизну, але не варто судити про неї лише за тим, як вона виглядає.

Topic: Appearance
Level: Intermediate
Grammar: Present tenses 
 

 

Vocabulary:

  • Tensiona feeling of nervousness before an important or difficult event – напруженість 
  • Superficialonly on the surface of something; appearing to be real or important when this is not true or correct – поверхневий, несерйозний, оманливий 
  • Immutablenot changing, or unable to be changed – незмінний 
  • To run a (red) lightto continue driving even though a traffic light is red and you should stop – їхати на червоне світло
  • To strike an honest balanceto find a satisfactory compromise between two extremes – досягти балансу 
  • To acknowledge smthto accept, admit, or recognize something, or the truth or existence of something – визнати, усвідомити 

Discussion questions:

  • Do you agree that looks are superficial but powerful? 
  • Do you think the photos of models in magazines are harmful to regular women and girls?
  • If models are so beautiful, why are they so insecure about their physical looks?

 

The happy secret to better work 

Ми переконані, що повинні працювати, щоб стати щасливими. А якщо спробувати навпаки? У своїй промові психолог Шон Ейкор стверджує, що саме так і є – щастя надихає на плідну працю. 

Topic: Positive psychology
Level: Upper-Intermediate
Grammar: 1 Conditional 
 

 

Vocabulary: 

  • Bunk bedtwo beds attached together, one on top of the other – двоярусне ліжко 
  • To tailor something to somebodyto make or change something especially for a particular person or purpose – пристосувати 
  • To glean information to collect information in small amounts and often with difficulty – добувати інформацію 
  • To be at the vanguard of somethingto be in the position of the leaders of an action or movement in society, politics, art, etc. – бути в авангарді, у перших рядах 

Discussion questions:

  • Does being happy improve your performance at work?
  • Does success come before happiness or the other way around?
  • How can you increase your current level of happiness?

 

The puzzle of motivation 

Кар’єрний аналітик Ден Пінк досліджує таємниці мотивації, починаючи з найголовнішої загадки, відомої вченим, але ще не відомої керівникам: традиційна ідея винагороди (зокрема, фінансової) не така ефективна, як нам здається.

Topic: Motivation, rewards at work
Level: Advanced
Grammar: Strong adjectives
 

 

Vocabulary: 

  • Confessiona statement in which you admit that you have done something wrong or illegal – зізнання 
  • At the outsetat or from the beginning of something – з самого початку 
  • Reward and punishment – нагорода та покарання 
  • Jurya group of people in a court of law who decide if someone is guilty or not – присяжні 
  • Compliancebehaviour which obeys an order, rule, or request – згода, відповідність 

Discussion questions:

  • Which would you choose – a job that pays well or a job that you love? 
  • Aside from offering rewards, what else can companies do to keep employees motivated? 
  • If you were offered a lot of money to do something you hated, would you do it? 

 

Teach every child about food 

Лауреат премії TED Джеймі Олівер ділиться потужними історіями зі свого проєкту проти ожиріння та вражаючими фактами впливу цукру, який ми їмо. Шеф-кухар розповідає, як він змінює власні харчові звички та харчування дітей.

Topic: Food, overconsumption, healthy eating habits
Level: Upper-Intermediate 
Grammar: Modal verbs 
 

 

Vocabulary: 

  • To epitomize theto be a very typical example of something – резюмувати
  • Overweight / obeseweight over and above what is required or allowed – важити більше норми 
  • Lifespanthe length of time for which a person, animal, or thing exists – тривалість життя 
  • A flavoringsomething that is added to food or drink to give it a particular taste – підсилювач смаку 
  • To take the libertyto do something that will have an effect on someone else, without asking their permission – брати відповідальність 
  • To know ins and outsto know the particular details and nuances of a situation, task, etc. – знати деталі, тонкощі 

Discussion questions:

  • What does Jaime Oliver believe to be the cause for children nowadays having a shorter life expectancy than their parents? 
  • What does the wheelbarrow of sugar represent?
  • What does Jaime offer as solutions to the food problems?