Дистанційне вивчення англійської мови – випробування не тільки для студентів

Дистанційне вивчення англійської мови – випробування не тільки
для студентів

Автор: Тетяна Огородник

Тим, хто ніколи не вивчав англійську дистанційно, перехід на навчання в режимі онлайн може здатися не такою вже гарною ідеєю. Незважаючи на всі переваги цього формату, далеко не кожен сприйме його з ентузіазмом. Що вже говорити про викладачів англійської – дистанційна робота і для них стала тим ще випробуванням. Звиклим до зовсім іншого підходу та ритму, їм довелося перевернути своє уявлення про методи викладання, щоб дистанційне вивчення англійської мови було таким же ефективним. І якщо більшість студентів знаходили такий формат більш зручним, то вчителям було несолодко. Починаючи працювати дистанційно, викладачі англійської зіштовхувалися з кількома труднощами. 

Дистанційне вивчення англійської мови – випробування не тільки для студентів
Дистанційні викладачі англійської теж зіткнулися з проблемами під час переходу в онлайн, але вони допомогли знайти слабкі місця та подарували корисний досвід!

  1. Відсутність прямого контакту зі студентами. Багато вчителів відзначали, що перехід від звичних занять до дистанційного вивчення англійської мови значно вплинув на їхні взаємини з учнями. Їм довелося заново налагоджувати контакт навіть із тими, з ким вони працювали не перший рік. Пов'язано це з тим, що українське суспільство, як виявилося, було не готове до онлайн-формату. Усе-таки перебування в стінах однієї школи сприяє субординації, тоді як викладач англійської дистанційно нерідко має менший авторитет. Особливо це стосується роботи з учнями молодшого шкільного віку.
     
  2. Низька відвідуваність. Дивно, але спробувавши дистанційне вивчення англійської мови, деякі студенти стали гірше вчитися. Здавалося б, не потрібно витрачати час на збори до школи, дорогу туди й назад додому, і можна було б витратити його з більшою користю, наприклад, на практику розмовних навичок. Але наявність великої кількості вільного часу показала, що учні зовсім не вміють ним розпоряджатися. Це призвело до демотивації та несерйозного ставлення до дистанційного викладача англійської та, як наслідок, до прогулів без особливої ​​причини. 
     
  3. Нездатність студентів втягнутися в навчальний процес. До дистанційного вивчення англійської мови потрібно як слід підготуватися. Особливо якщо перехід до онлайн-формату, як у випадку з карантином, стався різко. Але навіть за дуже гарної підготовки на перших етапах, так чи інакше, виникають деякі збої, пов'язані то з людським фактором, то з несправністю техніки, нестабільністю інтернет-підключення тощо. Усе це також негативно впливає на мотивацію деяких студентів, які згодом розчаровуються в дистанційному навчанні та просто припиняють заняття. 

Так, зміни не всім даються легко. Тому дуже важливо заздалегідь усвідомити, з якими труднощами ви зустрінетесь, щоб якомога швидше вирішити їх. Знову ж таки, як правило, перераховані вище труднощі непосильні тільки для тих студентів, які з самого початку не були налаштовані серйозно. Але досвідчені та професійні вчителі зможуть зацікавити учнів, будуть підтримувати їх на всіх етапах навчання і допоможуть досягти найкращих результатів.